IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
Ce qu'ils disent du Jardin Retrouvé
Le Jardin Retrou...
post 1-Aug-2010, 10:43 AM
Post #1

Administrator

Group: Root Admin
From: France
Member No.: 1

Philippe R. : J'ai découvert "vétiver-vanille" a Londres, il y a des années, dans une petite parfumerie a Elizabeth street, j'ai ensuite commandé sur ebay et maintenant sur ce site. Je porte "pour homme" et "sandalwood" et mon "épouse vétiver-vanille". Merci de ces parfums racés et merveilleux.

Pamela (Grande-Bretagne) : There is an other great CITRON POIVRE. It's made by this small artisanal company called Le Jardin Retrouvé (they make a fabulous TUBEREUSE too). The nose of the house is Yuri Gutsatz. The prices are very reasonable and they seem to be intending on producing a quality product.

Julie (France) : Il y a déjà longtemps (environ 15-20 ans), ma grand-mère avait acheté chez vous une bougie parfumée sous la dénomination ROSE THE, cette senteur a bercé mon enfance, et je tiens tout particulièrement à la retrouver.

Laura (Canada) : Votre CUIR DE RUSSIE est absolument magnifique, grande classe. Je vous remercie de l'avoir créé. C'est un vrai joyau digne de ce qui se fait de mieux en parfumerie.

Fabienne (Canada) : J'ai acheté l'Eau de VETYVER à Montréal, il me reste une bouteille vide, chèrement préservée. Ce parfum me manque véritablement beaucoup. Je l'avais acheté pour mon père au départ, et je suis tombée sous le charme, vraiment. J'attends un retour de courriel avec impatience.

John (Etats-Unis) : Le Jardin Retrouvé nose Yuri Gutsatz works with almost only natural ingredients (not that this is so important to me) in a very artisanal way. Even the packaging looks like it was put together by hand (I think it is). I have EAU DE COLOGNE which is floral, summery and citrusy, but not a girly way. CUIR DE RUSSIE (which I only sampled) was the closest thing to real leather I ever smelled. Also it doesn't have all the flowers like English Leather. It gave me a very comfortable feeling. I wish I had bought it now! Their SANDALWOOD is also very good. Very dry, like the pure extract of the tree. Not like a perfume version of SANDALWOOD.

Priscilla (Etats-Unis) :
Try Le Jardin Retrouvé. This small artisanal French company is renowned for using only natural essences. Their nose a Russian Perfumer, believes it's the only way to make real "good" perfumes. They have a very nice JASMIN too.

--------------------
Le Jardin Retrouvé
3 cour Jasmin
FR - 75016 Paris
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Lo-Fi Version Time is now: 28th November 2021 - 03:16 PM